Montessorinin Temel Özellikleri Nelerdir

Montessori eğitimi  çocuklara doğal bir sorumluluk hissi vermiş olur, bu eğitim çocuk deneyimlerini mutlaka kendisi yaparak, tecrübe ederek yaşayarak kazanır.

Montessori yaklaşımında, Büyükler ile küçüklerin bir arada yer alması çocuklarda toplumsal bilinci ve kendine güveni geliştirir.

Montessori eğitiminde, Çocuklar öğretmen uyarıları yerine, kendi hatalarını kendileri düzeltirler.

Bireysel öğrenme, çevre içerisinde gerçekleşir ve her bir çocuk farklı bir adımda büyür, bu çocuğun gelişimini destekler.

Soyut yerine somut öğrenme teknikleri üzerinde durulur. Çocuklar kavramları birebir deneyimleyerek yaşayarak öğrenir.

Montessori sınıflarında bütün materyaller çocukların erişebileceği, ulaşabileceği yerlerde bulunur. Masa, sandalyeler çocukların kullanabileceği kadar küçük ve uygun boyuttadır. duvardaki resimler yine çocukların göz hizasında olacak şekildedir.

Montessori yöntemleriyle, Çocuklar eğlenmenin hazzıyla ve araştırma arzusuyla çalışırlar. Çocukların ilgileri işin sonunda çıkan üründen ziyade işin ta kendisi olmaktadır.

Montessori metodunda, Çevre düzeni, çocuklar için hazırlanmıştır ve tamamen çocuklara uygun şekilde dizayn edilmiştir. Odadaki her şeyin özel bir yeri ve alanı vardır.

Çocukların motivesi öğretmen tarafından değil bilakis çocuğun kendi gelişim ihtiyaçları tarafından doğal şekilde motive edilirler.

Montessori okullarının sınıflarındaki materyaller çocukların erişebileceği dolaplarda yer aldığı için çocuğun istediği materyali seçmesine imkan sağlar.

Çocuk materyallerin özellikleri sonucu duyularını hassaslaştırır ve öğrenir.

Montessori eğitiminde, Çocuk çalışmalarında seçme özgürlüğüne sahiptir.

Montessori Eğitimininde, Gerçek hayatla ilişkiler kurulur.

Materyalin çekiciliğine, albesine çok fazla özen gösterilir. (Materyalin temizliği, bütünlüğü, renk uyumu çok önemlidir.).